מערכת סינון אב”כ לממד

  • ראשי
  • מערכת סינון אב”כ לממד

כוחות הרגלים המנוסים והנועזים ביותר וחיל האוויר המיומן ביותר לא יוכלו לעמוד אל מול התקפת אב”כ על אזרחי המדינה, והכלי החשוב ביותר העומד לרשות מדינה המבקשת להגן על אזרחיה הוא תכנון והכנה מוקדמת, לצד טכנולוגיות מתקדמות שיעמדו לה במקרה של התקפת חומרי אב”כ עליה. חומרי אב”כ הם חומרים אטומיים, ביולוגיים, כימיים אשר איומם והסיכון הטמון בהם אינו פוחת ואף עולה על הסיכון הקיים ממתקפת טילים קונבנציונאלית.

תקנות הבטיחות של פיקוד העורף במדינת ישראל מתאימות את עצמן עם השנים לצרכי הביטחון הגדלים של המדינה. לאחר מלחמת הפרץ הראשונה בשנת 1992 נחקק חוק המחייב קבלנים כבר בשלב תכנון בנייני מגורים לבנות בדירה ממ”ד- מרחב מוגן דירתי. לאחר השקעה של מיליארדים במסכות אב”כ ופיתוח אמצעי הגנה אישיים במקרה של התקפה באמצעים בלתי קונבנציונאליים, בשנת 2010,  נקבעה תקנה המחייבת את התקנתה של מערכת סינון אב”כ לממ”ד. יתרונן של מערכות הסינון הללו נמצא הן ביכולתן לספק הגנה לכל השוהים בממ”ד בנוחות, וללא צורך במסכות או אמצעים מסורבלים אחרים, הן ביכולת לשהות במרחב המוגן לאורך זמן רב ללא מגבלה תוך הגנה מקסימאלית מחומרי אב”כ וחדירתם והן בעיצוב דקורטיבי ופונקציונאלי המאפשר שילוב שלהן בממ”ד מבלי להפריע לעיצובו.

בבחירת מערכת סינון אב”כ לממ”ד יש לבחור במערכות העומדות בתקן הנדרש על פי המכון הישראלי לתקנים, שנחשב לתקן מחמיר וקפדני. מערכות אלה מיועדות להאריך חיים ולתת מענה לאורך שנים רבות (ישנן מערכות המצריכות החלפת סנן מדי שנתיים) ולא מדובר במוצר מדף מתכלה. מספר פרמטרים חשובים לבחירת מערכת סינון אב”כ לממ”ד:

  • גודל המערכת- במרבית המקרים חדרי ממ”ד משמשים כחדרי שינה למבוגרים או ילדים או לכל הפחות כחדר עבודה. עיצוב החדר כמו עיצוב הבית כולו הוא חשוב ועל כן מומלץ לבחור במערכת סינון קטנה וקומפקטית אשר משתלבת בחלל ולא מפריעה לעיצוב.
  • גמישות ההתקנה- ישנן מערכות אשר יש להתקין רק בסמוך לחלון או בצמידות למזגן. יש לבחור במערכת סינון בהתאמה לחדר ולחלל על מנת לא להיוותר עם מערכת שאינה מותאמת לאופי הממ”ד.
  • בטיחות מרבית- חלק מן המערכות מגיעות עם מצבר, מה שמבטיח מענה לפעילותה של המערכת בזמן אמת גם במקרה של הפסקת חשמל. מחד גיסא מדובר בשדרוג הבטיחות בממ”ד אך מאידך גיסא בצורך גדול יותר בתחזוקה, שכן את המצבר בהתאם לסוג ולגודלו יש להחליף מעת לעת גם אם לא נעשה בו שימוש.