מערכת סינון לממ”מ (מרחב מוגן מוסדי)

  • ראשי
  • מערכת סינון לממ”מ (מרחב מוגן מוסדי)

גני ילדים, בתי ספר, בנייני משרדים, משרדים, ארגונים וחברות, מחויבים להעניק הגנה לשוהים בהם, בין אם מדובר בלקוחות, מבקרים, עובדים או כל ציבור אחר שעשוי לשהות במבנה בזמן אירועי מלחמה. הסיכון המרחף על מדינת ישראל המוקפת אויבים נמצא הן במתקפה קונבנציונאלית (סיטואציות מוכרות לתושבי המדינה הן מתקפת קטיושות מדרום ומטח קסאמים מדרום) והן באיומים בלתי קונבנציונליים ומשימוש בחומרי אב”כ (ראשי התיבות לחומרים אטומיים, ביולוגיים וכימיים).

בעוד שבעבר הפתרון האופטימלי שידעו כוחות הביטחון ופיקוד העורף להציע היה אמצעי מיגון אישיים כגון מסיכות אב”כ, עם השנים בזכות מחקר ופיתוח מתקדמים, נולדו מערכות הסינון החכמות, המאפשרות באמצעות התקנת המערכת במרחב, להגן על כל השוהים בו מפני מתקפה בלתי קונבנציונאלית ומחומרים מסוכנים, ללא הצורך באמצעי מיגון אישיים ומסורבלים.

על מנת לבחור במערכת המתאימה לחלל יש להבין לפני כן את אופיו וצרכיו שכן ישנן לא מעט מערכות חכמות, אך חשובה התאמתן למרחב. בניגוד למערכות הסינון לממ”ד (מרחב מוגן דירתי) אשר הנן פשוטות להתקנה ומתאימות ברובן לכל ממ”ד, מערכת סינון לממ”מ היא גדולה ומסורבלת יותר ודורשת תנאים ייחודיים להתקנתה, דוגמת חיבור חשמלי בעוצמה גבוהה, קישור למצבר למקרה של הפסקות חשמל וחיבור לצינורות האוורור ופתחי היציאה של המבנה.

מערכת סינון לממ”מ אמנם יקרה יותר ממערכות הסינון הביתיות הקטנות, אולם נועדו לתת מענה למרחבים ושטחים גדולים יותר ובכוחן לספק הגנה להתגודדות גדולה של אנשים השוהים במבנה. ארגונים ועסקים אשר מחויבים לגלות אחריות כלפי השוהים בשטחם מקפידים הקפדה יתרה על מתן הגנה ללא פשרות, הן מתוך חובתם החוקית והצורך באישורי הג”א, לקבלת טופס 4, והן בשל ההבנה כי חיי אדם נמצאים מעל כל שיקול של רווח כלכלי או כל מטרה אחרת לשמה הוקם המבנה.

הגורם המשפיע העיקרי על מחירה של מערכת סינון לממ”מ הוא גודלה, וזאת בהתאמה לגודל המרחב. חשוב לזכור כי מערכת סינון לממ”מ אינה מוצר מדף שרוכשים ומחליטים כיצד והיכן למקם, ויש להזמין מומחה מטעם חברה מקצועית לשיווק והתקנת מערכות סינון לקבלת ייעוץ ובחינת החלל, על מנת לבחור במערכת המתאימה ביותר. יש להקפיד על מערכת סינון לממ”מ בעלת תו תקן מטעם מכון התקנים הישראלי שהוא תו תקן מוקפד ומחמיר ומבטיח איכות ללא פשרות ובטיחות מקסימלית.