השלמת בדיקות לטופס 4

  • ראשי
  • השלמת בדיקות לטופס 4

פרויקט בניה נחשב לפרויקט מורכב ומתמשך שמשלב עבודה של אנשי מקצוע רבים ומגוונים. הנוכחות של הרבה אנשי מקצוע בתחומים שונים נשמעת כמתכון בטוח להצלחת הפרויקט אך לעיתים נוכחות גדולה זו יכולה להוביל לכאוס ובלבול בהתנהלות אל מול הרשויות למטרת קבלת טופס 4.

טופס 4 – מה זה?

טופס 4, טופס אכלוס, הוא אחד האישורים הנדרשים על מנת להבטיח שהמבנה החדש ראוי לאכלוס של בני אדם. את האישור הסופי לאכלוס נותן מהנדס הרשות המוניציפאלית וזאת לאחר שנבדקת תקינות המבנה על כל רבדיו, חשמל, אינסטלציה, כיבוי אש, מיגון, מים, קווי טלפון ועוד.

מה נדרש לקבלת טופס 4?

השלמת בדיקות לטופס 4 הינה באחריות מנהל הפרויקט, האדריכל, מהנדסי הפרויקט וכמובן קבלני הביצוע. כל פרויקט בניה שונה ומורכב מעבודה של גורמים רבים יחדיו. לרוב, תפקידו של מנהל הפרויקט לרכז את כלל האישורים הניתנים במהלך תהליך הבניה, לאסוף את החומרים הנדרשים ולהחתים את הקבלנים השונים בסיום ביצוע העבודה.

על מנת לקבל טופס אכלוס על המבנה / הפרויקט, לעמוד בכל הנדרש בחוקים והתקנות המתעדכנים מעת לעת. בהתאם, כל קבלן, יועץ או איש מקצוע העובד על פרויקט חייב להיות מקצועי ולדייק בעבודתו כך שבסיומה יינתן מוצר ברמה הגבוהה ביותר שעבר את כל הבדיקות הנדרשות ויכול לעבור את הבדיקות הסופיות מטעם הרשות המוניציפלית ללא חשש בריג’קטים נוספים.

מעבר טופס 4 כאמור, הינו תהליך מתמשך החל מתחילת הפרויקט. כלל הגורמים המתעסקים בפרויקט רוצים מאוד לקבל טופס 4 במהירות אך לא תמיד זה המצב.

איפה הבעיות מתחילות ומה ניתן לעשות למניעה?

פרויקטים רבים נתקלים בבעיות שנובעות מעומס עבודה והיעדר ידע מקצועי מספק. בעיות אלו לעיתים מובילות לאיחורים בהגשות אישורים, חוסר בביצוע בדיקות נדרשות, חוסר במסמכים שנעלמו בבלגן וכו’. בעיות אלו יכולות להוביל לבעיות גדולות יותר בעת הגעה לשלב השלמת בדיקות לטופס 4 מה שיוביל לעיכובים בסיום הפרויקט ולעלויות כלכליות חריגות.

כיום, קיימות חברות חיצוניות המעניקות שירות ייחודי לסידור הבלגן ולמניעת מצבים אלו. חברות אלו מציעות ניהול מערך שלם לבדיקות לטופס 4.

בין השירותים המוצעים:

1. בניית פרוגרמה (תכנית) בהתאם לדרישות הרשויות המקומיות.

2. ניהול משא ומתן אל מול מעבדות הבדיקה להשגת המחירים הטובים ביותר בשוק.

3. הזמנת בדיקות נדרשות ללא חריגה בתקציב ותוך עמידה בזמנים הנדרשים על פי חוק.

4. מעקב רציף אחרי שלבי הביצוע בפרויקט.

5. תיעוד ושמירה של כלל תעודות הבדיקה והאישורים הניתנים.

6. מעקב מדוקדק אחר רישום נכון של תכנים ונתונים חשובים על תעודות האחריות.

7. תיאום בדיקות חוזרות לאחר תיקוני ריג’קטים בפרויקט, כולל אימות התיקונים אל מול מנהל הפרויקט.

8. מתן מענה לשאלות מקצועיות בתחומים השונים

9. מניעה של עיכובים מיותרים והעלאת הסיכוי למעבר טופס 4 במועד המקורי שנקבע.